Ако сте собственик на бизнес в настоящата обстановка, вероятно търсите начини за намаляване на разходите и увеличаване на производителността на компанията си. Недостатъчно ефективните работни процеси във фирмата Ви може да Ви струват много излишни разходи, непроизводителни служители и разочаровани клиенти. Днес споделяме как можете да управлявате ресурсите си, така че да разгърнете максимално потенциала на компанията си и да елиминирате от всеки излишно похарчен лев.
#1 Използвайте по-добре пространството, с което разполагате
Независимо от размера на компанията, има значителни разходи, свързани със съхраняването на инвентара в склад. Препоръчваме да извършите одит, за да определите дали складирате повече от необходимата стока. Наличната квадратура съответства ли на нуждите на компанията или може да спестите пари като се преместите в по-подходящо пространство?
За да научите повече, вижте публикацията в нашия блог Как да контролирате и намалите наличностите на стоките, които държите на склад?
#2 Автоматизиране на процесите в склада
Според скорошно проучване на Panorama Consulting сред повече от 1000 складови работници, близо 40% са посочили, че вече използват някаква форма на роботика или автоматизация. Ако всички складови процеси в компанията Ви все още се извършват на ръка, автоматизацията може да помогне за спестяване на време и пари. ERP консултант може да оцени текущите процеси Във вашата компания, за да определи къде технологията може да се окаже полезна.
#3 Оптимизиране на процеса по създаване на поръчка
Колко ефективен е текущия процес по създаване на поръчки във Вашата компания? А какво ще кажете за процесите на одобрение на тези поръчки? Внедряването на ERP система може да помогне за рационализиране на операциите и да гарантира, че всички служители разчитат на едни и същи данни. Използването на различни системи увеличава риска от дублиране на поръчки, което натрупва ненужни разходи за компанията.
#4 Следете търсенето на клиентите
Вашата компания харчи ли време и пари за създаване на продукти, които не са толкова търсени, колкото преди? Има ли определени периоди, в които някои продукти са по-предпочитани от други? Препоръчваме да се разработи стратегия, която да се справи с тези промени в търсенето. По този начин ще можете да оптимизирате производството, когато и както е необходимо и да спестите пари.
#5 Използване на подизпълнители, когато е необходимо
Аутсорсингът (възлагането на производство на ишлеме) остава една от най-разпространените и ефективни техники за намаляване на разходите. Разноските към външни подизпълнители могат да се окажат по-малко от това, което компанията вече харчи. Ако ползите, които предоставят тези доставчици, надхвърлят финансовата им тежест, аутсорсингът може да пренастрои една затруднена верига за доставки и да доведе до спестяване на разходи.
#6 Вслушвайте се в нуждите на клиентите си
Лесно е да се хванете в светкавично бързия темп на постоянно обновяващите се технологични иновации и да инвестирате във всичко лъскаво и ново. Въпреки че е важно да сте в крак с конкуренцията, не всяка иновация е подходяща за Вашата компания, защото всеки бизнес е уникален и има различни специфики. С помощта на ERP система, ще можете да се вслушвате в нуждите на клиентите си, да създадете приоритет в технологичните си инвестиции и да започнете с тези, които носят най-непосредствените ползи и най-висока възвръщаемост.
В тези бурни времена на прекъсване на веригата за доставки най-разумното нещо, което можете да направите, е непрекъснато да актуализирате прогнозите и стратегиите си и да се съсредоточите върху дългосрочното намаляване на разходите.
Ако търсите експертна подкрепа, можете да се обърнете към нашите консултанти, които имат богат опит, помагайки на компании от различни индустрии да подобрят ефективността и да възстановят рентабилността си. Можете да се свържете с експертите на Stepsoft като им се обадите на (02) 971-1690, (02) 971-1691 или им пишете на office@stepsoft.bg , sales@stepsoft.bg.