Update to 7.6.76.142 for S-Office ERP

Ново:

Възможност за странициране на резултат в dbreports

Промени:

Променен е начинът за зареждане на номенклатурни данни, така че процесът до визуализиране на прозореца за Вход и непосредствено след вход системата да се извършва максимално бързо.

Update to 7.6.73.138 for S-Account and ДДС-W series

Hовата версия включва отразени промени и актуализации свързани с Комбинираната номенклатура за целите на подаване на ИНТРАСТАТ декларации.

Update to 7.6.63.119 for S-Office ERP

1.Новости:

Обновени списъци във връзка с Комбинирана Номенклатура за Интрастат операции;
Добавен е бутон за автоматично оразмеряване на колони в резултата на справка;

2.Промени:

Променен начин за избор на цял ред в справки с вложени функции (генериране на нов документ или стартиране на каскадна/вложена справка) – изборът на ред се извършва чрез десен клик с мишката;

3.Корекции:

Коригиран проблем с позициониране на курсора при въвеждане на дата във филтри на справки;
Коригиран проблем при вътрешно групиране в резултата на справка, при който след корекция на филтри не изчистваше вътрешното групиране в резултата.

Update to 7.6.60.114 for S-Office ERP

1. New functionality:

New function in dbreports for printing a file in pre-set html;
New version of the update download tool - when the update tool is activated and "Update later" is selected, it downloads and saves the update file in the working folder of S-Office;
New function in dbreports to show and hide field for entering a grouping element (column);
New functionality in dbreports to copy data from selected rows to MS Excel – by holding down the Ctrl key, the user can highlight rows or cells, then with Ctrl+C and Ctrl+V paste the information into MS Excel;
New functionality in dbreports for searching in an autocomplete field:
- for search, user can write a text for which an item from the list cannot be found;
- if the list is not "open" the search is performed by matching at the beginning;
- if the list is "open" the search is performed by randomly matching the position of the entered symbols in the list elements.
 
Added possibility to send errors by e-mail from DBReports.exe;
Added a new "Detail" button, which visualizes the content of the current line in a vertical view. From the contents of the rows of the vertical view, the contents of cells can be copied;
New possibility to visualize images in the report result through dbreports.exe (adjustable on request).
 

2. Changes:

 
Administrator rights are no longer required to update S-Office ERP;
 

3. Fixes:

 
• In S-Office ERP, fixes issue with the use of temporary tables that work with a certain type of data;
• In S-Office ERP, the setting for specifying a specific filter condition for the Publisher field in documents has been fixed;
• Fixed a problem with loading an empty list with multiselect filters set by default;
• Fixed problem with export to MS Excel of lookups with grouping and the total summation row;
• Fixed an issue where it was not possible to use the mouse scroll button in the query result;

Update to 7.6.56.104 for S-Office series

 

1.New features:

  • Adding or changing images in process flow is now available;
  • Ability to filter by selected column in Automatic discounts is added;
  • Accounting: ability to filter the list of forms is added.
  • New version of editing controls in "Company details":
    • On opening "Company details" list of companies, ability to filter, button "New" and "Edit" are active. All tabs (pages) are accessible for preview, but locked for editing;
    • After activating (clicking) button "New" a new empty row in the list of companies is open and all the interface elements are active for filling in information. While button "New" is activated the list of companies and ability to filter the list is locked until selecting "Save" or "Cancel";
    • After activating (clicking) button "Edit" all interface elements are available for editing for the selected company only. While button "Edit" is activated list of companies and ability to filter the list is locked until selecting "Save" or "Cancel";

 

2.Changes:

  • Expanded information field in documenst;
  • Expanded drop-down list in Attribues tab of "Items" nomenclature;
  • Changed way of function of Credit limit;
  • Expanded filter fields in reports;
  • In "Items" nomenclatute, the main group "Items" is now expanded by default;
  • Optimized work of Documents menu;
  • Optimized work of process "Revisons";
  • Optimization for faster loading of "Item prices" nomenclature;
  • Optimized work of reports internal for documents;
  • Optimization for faster loading of documents - new or for editing;

 

3.Fixes:

  • Fixed issue with resolution of the screen where the table with the rows of document was not visible;
  • Fixed issue with new reports generator, where double cliking on the row in the report was not focusing properly on opening document;
  • Fixed issue with saving document containig symbols with single or double quotation marks;
  • Fixed issue with creatin new document after deleting document;
  • Fixed issue with function "Show item" in the rows of the document;
  • Fixed issue when using XSLT setting to activate document from report;
  • Fixed issue with filters in reports which uses parameters from another filter in the same report;
  • Fixed issue with function "Distribute expenses" in document;
  • Fixed issue in accounting with automated fill of data in certain fields of the row in the document;
  • Fixed issue in accounting with the counter for the Registers;
  • Fixed issue with Copy/Paste (Ctrl+C/Ctrl+V) of parameters in filters of a report;

Update to 7.6.56.59 for ДДС-W and 7.6.56.101 for S-Account series

New versions for S-Account and ДДС-W series are available for download. New versions include changes in accordance to updated tax legislation.

New version for S-Office ERP

Update to version 7.6.39.56 from 24.03.2021

Corrections in version 7.6.39.56

For S-Office ERP:

  • Visualization of a name in field "Representative" in header data - after saving and opening an editorial there was no visualization - fixed;
  • Fixed bug that caused issue with inheritance of annexes;


For S-Account series:

  • Embedded algorithm for validation of UIC numbers from Northern Ireland and Great Britain for the reporting year 2021, when creating VAT logs through the S-Account series;
  • "Capture header data" button - a bug in which activating the "Fix" button did not save the previously entered data when creating a new document of the same type is now fixed

Update to version 7.6.38.50 from 01.03.2021

In accordance to tax legislation changes for 2021 and added new functionalities to software products from S-Office series, a new update is available to download.
Changes include:

  • Tax period adjustments;
  • Additional nomenclatures for Intrastat declarations;
  • Faster loading of documents and faster work with larger lists of Counterparties in documents;
  • Changes in taxation of VAT XI codes.

АИКБ иска предвидима и съобразена със световните тенденции среда за електронна търговия

   

   Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ) иска предвидима и съобразена със световните тенденции среда за електронна търговия. Единствено така българските компании ще бъдат конкурентни. Това стана ясно по време на проведената от НАП кръгла маса на тема „Електронната търговия в България – перспективи и възможности. Фискални и потребителски аспекти“.


   „За нас е важно да се даде възможност за онлайн, софтуерна фискализация чрез директно обръщение на търговския софтуер към сървъри на НАП или на доверени независими посредници. Тази алтернативна форма на фискализация трябва да се дефинира така, че да е достъпна за всички фирми, извършващи електронна търговия, включително и тези, които извършват и производствена дейност или физическа търговия“, заяви Паско Пасков, експерт в АИКБ, член на работната група по софтуерна фискализация към НАП и управител на „Степ-Софт Алианс“ ЕООД. “Електронната търговия става основен търговски канал за все по-голяма част от фирмите, и всякакви регулации за нея трябва да поставят българския бизнес в конкурентно предимство, а не в неизгодна позиция.”


   Според АИКБ все по-голям дял от търговския оборот на бизнеса преминава през електронна търговия и е необходимо НАП да работи за подобряване на средата, като даде възможност на българския бизнес да бъде конкурентен. Решението е изграждане на предвидима и съобразена с последните тенденции в търговията среда, която дава възможност да използване на електронни пари, криптовалути и други платежни средства, които постепенно изместват парите в брой.

 

Повече информация може да получите тук