Антикризисно планиране – как да подготвим бизнеса си за времето след COVID-19?

Непредсказуемото развитие на COVID-19 кризата крие много неясноти за развитието на бизнеса. Предприемачите са поставени пред много предизвикателства, които ги провокират да търсят нови начини да запазят бизнеса си и да го адаптират към новата реалност. Много индустрии се приспособяват към изискванията, свързани с COVID-19, но други са изправени пред значителни трудности - компаниите, които изпълняват по-сложни процеси, работят с много данни, разпределени на множество различни места, имат ежедневна комуникация с доставчици, партньори и др.

 

Използването на системи за планиране на корпоративни ресурси (ERP) може да помогне на бизнесите да се справят с тези проблеми като автоматизират ключови работни процеси, следят развитието им в реално време, извеждат мигновени справки, които да предоставят възможност за по-качествен и задълбочен анализ.

 

Също така,  благодарение на облачните ERP софтуери,  служителите могат да бъдат еднакво ефективни, независимо от това къде работят – от офиса или от вкъщи. Работният процес е по-гъвкав,  стресът за персонала е по-малко и те са по-креативни и производителни, а оперативните разходи - редуцирани. Облачните системи гарантират предоставяне на данни в реално време за процеса по изпълнението на всички работни задачи, както и цялата налична информацията за компанията.  Освен това, ако сме научили нещо от кризата с COVID-19, то е, че трябва да бъдем подготвени за всякакви заплахи и по всяко време. Облачното решение осигурява най-добрата в класа си сигурност на данните и не изисква ресурс от Вашия ИТ екип, който да поддържа модерна система за защита на информацията на компанията Ви.

 

По-долу изброяваме още няколко от ключовите ползи на ERP системите, както и начините, по които тези предимства могат да помогнат на компаниите да се ориентират и да се възстановят по-бързо след като епидемичната обстановка приключи.

 

Подготовка за възобновяването на дейността

Непосредствените приоритети в разгара на пандемията за всеки бизнес включват защита на хората и осигуряване на непрекъснатост на производствения процес. Но е важно компаниите да започнат от рано и да отделят време и да разработят стратегия, която да подготви възстановяването им след края на извънредното положение.

Отправна точка в подготовката за възобновяване на дейността е цялостната оценка на базата от данни на фирмата и дали тя може да посрещне нуждите на клиентите си след отминаването на кризата. Фактори като лошата организация на работните процеси или децентрализацията на данни могат да повлияят негативно на ефективността и да затруднят взаимоотношенията с клиентите.  Интеграцията на ERP система може да автоматизира рутинните задачи и намали необходимостта от човешка намеса, да систематизира цялата информация и да подобри комуникацията със служители, партньори, доставчици и потребители – функционалности, които ще са не просто необходими, а задължителни за всеки бизнес, който се стреми да оцелее в новата реалност.

 

Разполагате с достатъчно време за интеграция и обучение на персонала

Имплементацията на ERP система изисква време и обучение и често мениджърите го отлагат, защото имат по-важни и приоритетни задачи. По-ненатоварените периоди като сегашния са идеални за целта, защото служителите биха могли да се фокусират повече върху разбирането на софтуера и неговото използване.

Специалистите от Step-Soft правят детайлно проучване за нуждите на бизнеса, и изготвят системата според изискванията на клиента , а операторите преминават през обучение за работа със S-Office, за да могат да използват пълния и потенциал и да оптимизират работата си. След това извършват  мониторинг - първоначално операторите използват софтуера в тестов режим, за да се изяснят всички възникнали въпроси в реални условия и да се направят последни настройки на системата.

Дори след края на изпитателния етап вече запознатите с промените кадри могат да подпомогнат допълнително своите колеги при евентуални затруднения, както и да продължават да развиват и усъвършенстват новия ценен модел на работа. Процесът е продължителен, но изключително необходим за поддържането на устойчивостта дори и в периода след занижения на продуктивността.

 

Цените на софтуерния доставчик ще са с намаления

Много мениджъри се въздържат от предприемането на такава покупка като честа причина е схващането, че тя ще е прекалено скъпа. Противно на тази нагласа периодът в момента е благоприятен за нова инвестиция в иновативен софтуерен продукт. Едно от предимствата в тази ситуация е, че при неговото закупуване ще може да се договорят по-достъпни цени и по-голяма гъвкавост по отношение на условията за плащане. Обстановката предполага разбиране от страна на доставчиците на софтуерни решения както за разсрочване, така и за разбиване на инвестицията на по-малки плащания. В ситуацията на затрудненост, която е видима във всички сектори на бизнеса, търговските представители се опитват да запазят позициите си като в същото време да разполагат с оперативна гъвкавост и стабилност.

ERP софтуерът е ефективен бизнес инструмент, който може да помогне за оцеляването на бизнеса по време и след COVID-19 пандемията. Той дава възможност на компаниите да анализират по-задълбочено ситуацията, да предвидят предстоящи събития и да се подготвят по-адекватно как да се справят с тях.

Ако имате въпроси относно ERP системата, можете да се свържете с експертите на Step-Soft като им се обадите на (02) 971-1690, (02) 971-1691 или им пишете на office@stepsoft.bg, sales@stepsoft.bg .