Как да контролирате и намалите наличностите на стоките, които държите на склад?

Един от честите въпроси, които изникват при организацията на складовата дейност, е свързан с това как собствениците да са сигурни, че постоянно разполагат с достатъчно продукция, без тя да е в излишък. Поддържането на минимално количество складова наличност, така че да могат да бъдат посрещнати нуждите на фирмата, е процес, който изисква ефикасен метод за систематизиране на стоката. Наличието на софтуер, който е специално разработен да помага в управлението и съхранението на складовите процеси, несъмнено е неразделна част от инструментите за гладкото и безпроблемно протичане на работните процеси.

S-Office ERP е пригоден да обхваща всички нива на работа в компанията, има опция за взаимодействие и с останалите отдели, като автоматично прехвърля информация, придава прегледност на данните чрез интуитивен интерфейс и осигурява прецизен и задълбочен поглед върху всички задачи. За много голяма част от бизнесите управлението на складова наличност е предизвикателство, на което е необходимо да се обърне по-специално внимание.

Различните компании се нуждаят от различно количество продукти, които да се държат на склад. Според тяхната годност, специфичните им условия за съхранение, както и регулярността, с която клиентите ги купуват. Складовото помещение трябва да е място, на което стоката прекарва сварнително кратък период от време преди да бъде прехвърлена в магазин или директно транспортирана към купувача. Притежаването на твърде голям запас от артикули, който се управлява неефективно, е огромна опасност за балансирането на редица процеси и се отразява на търговията и съотношението: разходи - приходи.

Представяме Ви няколко съвета, които ще допринесат за по-качествения контрол и управление на наличностите във Вашата компания:

#1 Уверете се, че софтуерът е съобразен изцяло с Вашите нужди за складово съхранение

Планирането на доставка, групирането на стоката, лесното следене и намиране на наличност – всичко това е неразделна част от процеса по съхранение на един артикул, преди той да достигне до купувача. За да се елиминира забавяне на поръчки и да могат в най-кратък период клиентите да бъдат обслужвани, е необходима система, която предоставя централизирано съхранение на информация.

Всички продукти от серията S-Office на Степ-Софт са предназначени за подпомагане на служителите при изпълнение на задачите свързани със складовите процеси и се конфигурират така, че да са съобразени изцяло с нуждите на конкретния бизнес. Когато системата е правилно настроена, тя позволява прецизното изготвяне на списък на артикулите, които към съответния момент са под минималната наличност, позволява търсене на стоки по код, име и каталожен номер. Софтуер, който не предоставя специфична съвкупност от гореспоменатите функционалности, няма как да бъде подходящ инструмент за ефикасното управление на Вашата компания. Всеки път специалистите на Степ-Софт правят индивидуални конфигурации, за да предоставят на клиентите възможно най-подходящото решение за тях.

#2 Автоматизирано следене на наличността и елиминиране на излишния разход

Времето, когато служителите ръчно трябваше да въвеждат информация и да обновяват системата, отмина отдавна. Модерните софтуери дават възможност за автоматизирано следене на наличностите като във всеки един момент могат да извеждат справки и отчети по посочен предварително зададен параметър.

Наличието на ERP система, която спестява време и осигурява бърз достъп до правилно категоризирана стока, може да промени политиките за складиране и да коригира начина за подреждане във Вашия склад. Не е изключено да се получи цялостно преструктуриране, което да облекчи натовареността върху доставчиците и да съкрати времето за обработване на поръчки. Това допринася за намаляването на разходи, а в екипът Ви ще се внесе спокойствие, че нито един процес няма да остане незабелязан. По този ще се намали вероятността от появата на грешки, причинени от пропуски. Чрез помощта на S-Office и с подходящо филтриране на информацията, може да анализирате реализирания оборот на стоки по различни критерии.

#3 Обвързване на артикулите с промоционални условия

Занижаването на предпочитанието към дадена стока означава, че се увеличават наличностите й на склад. Ако Вашият инвентар не може да се съхранява по-продължително време, промоцията е чудесно решение за освобождаване на място в помещението. Разбира се, това не може да е основен вариант за контролиране на запасите, но е чудесна възможност да намали обема за определен период от време на продуктите, които заемат ненужно пространство.

Стартирането на промоции за продажби чрез отбелязване на автоматични отстъпки по изготвени от системата специфични клиентски ценови листи са само част от полезните допълнения към основния арсенал на инструменти, които Вие получавате при имплементиране на S-Office ERP система.

Неправилната организация на хора и ресурси несъмнено води до забавяне при изпълнението на поръчки във всички нива по веригата. С точния набор от инструменти, добра логистика и индивидуално конфигурирата софтуерна система, бизнесът Ви може да запази сегашните си позиции или да придобие огромно предимство пред конкурентите в бранша.

Ако имате въпроси относно ERP системите, можете да се консултирате с експертите на Step-Soft като им се обадите на (02) 971-1690, (02) 971-1691 или им пишете на office@stepsoft.bgsales@stepsoft.bg .