Как да подпомогнете екипа си да се адаптира по-бързо към нова CRM система?

След като сте взели решение да интегрирате CRM система в работата на компанията си, е необходимо на представите идеята пред колектива с висока доза мотивация и предварително изграден план за реализaция на проекта. За да може бизнесът Ви да извлече максимална полза от инвестицията, служителите трябва да бъдат запознати в детайли със системата и да знаят как да я използват пълноценно. Колкото повече екипът Ви усеща, че е включен в процеса на интегриране на СRM софтуера в работните процеси на компанията, толкова повече ще е въодушевен и мотивиран да работи с нея.  Отначало идеята едва ли ще се хареса на абсолютно всеки – съществува голяма вероятност да се появят песимистични нагласи и поставяне на много въпроси.

Представяме Ви няколко примера за това как да помогнете на екипа си да се адаптира по-бързо към новата CRM система:

#1 Дайте личен пример

Мениджърите трябва да са сред първите, които да поемат инициативата свързана с обучителния процес. Когато служителите Ви видят старанието и усилията, които полагате, за да се приспособите към промяната, те ще са по-отворени към идеята да направят същото. Всички в компанията ще са изправени пред еднакви предизвикателства свързани с разучаването на това нововъведение, така че личният пример ще бъде високо оценен.

#2 Осигурете достатъчно време за разучаване на системата

В зависимост от големината на компанията, броят на служителите и спецификата на бранша, в който се развивате, времето за адаптиране към нова CRM система е различно. Идеалният момент за това е по-ненатоварен период  от годината, когато служителите ще имат спокойствието и времето внимателно да вникнат в същността на работа с новия софтуер. Стандартна практика е първоначално обучението да протича в тестов режим, така че да няма сътресения в обичайното извършване на ежедневните дейности.

#3 Поощрявайте колаборацията между служителите си

Винаги може да има по-стеснителен член от екипа, който не иска да отправя безброй запитвания към консултанта, а в същото време да има нужда от допълнителна помощ. В този случай е полезно служителите да бъдат насърчавани да споделят проблемите и притесненията си, за да се постигне сплотяване на колектива, както и бързо да се направи план за решаване на внезапно изникнали затруднения.

#4 Изберете CRM решение, което не променя на 100% процеса на работа

Често срещана грешка е, че мениджърите се опитват да пригодят работата на служителите към системата, а не обратното. Цялостната промяна в текущият модел на работа може да създаде по-сериозни проблеми за компанията. CRM системите от висок клас са персонализирани спрямо работните процеси във всяка различна компания и не изискват съществени трансформации на работните процеси. S-Office CRM е насочена към това да подпомага и оптимизира дейността на отделните екипи с клиентите Ви, но също така да служи за по-добра комуникация на вътрешно ниво. Имплементирането й ще позволи Вашите служители плавното преминаване през промяната и ще им даде нови полезни инструменти за анализ.

#5 Интегрирайте в системата само инструменти, които ще са от полза

Съществуват много и различни инструменти, които могат бъдат включени в системата, но те ще са безполезни, ако Вашият екип не ги използва. От изключителна важност е мениджърите да потърсят обратна връзка от служителите си и да определят какво точно те използват от наличния софтуер – кои функции са им полезни в ежедневната им работа; има ли такива, които затормозяват или забавят изпълнението на задачите им и тн. Нашите софтуери се конфигурират спрямо Вашите потребности и позволяват прецизно задаване на желаните параметри, така че Вие да се възползвате максимално от възможностите на системата.   

CRM софтуерът ще оптимизира част от задачите на служителите Ви, ще им позволи да избягат от рутината и да станат по-продуктивни, но само, ако възприемат с положителна нагласа промените и предстоящите подобрения. Съсредоточете се върху елиминирането на стреса от нововъведенията като предоставите на своите служители време за подготовка и технически знания, от които те ще се нуждаят занапред.

Ако имате въпроси относно CRM системите, можете да се свържете с експертите на StepSoft като им се обадите на (02) 971-1690, (02) 971-1691 или им пишете на office@stepsoft.bg, sales@stepsoft.bg.